fatfuneral.blogg.se

Följ min kamp mot kilona. Innan julen 2015 ska jag ha nått mitt mål på 65kg. Startvikt på 94,3kg.

Fusk och ångest

Kategori: Allmänt

Med en tid av att ha fuskat med dieten och träningen är ångesten ett faktum. Men med ångest kommer ny energi och ny vilja att förändras. Många går helt ner sig när de får ångest, men inte jag. Jag får viljan och orken att förändra det som gör att jag mår dåligt. Och här är det vikten och formen på min kropp som är största problemet.
Att gå ner i vikt ät aldrig en lätt resa, men en resa som är värd allt slit i slutet. Det gäller bara att orka ta sig igenom det och se målet framför sig.

Så från och med nu är det slut på att fuskande. Jag har inte ens vågat ställa mig på vågen på över två veckor nu.
Men på måndag ska jag göra det, varje sig jag vill eller inte. Så nu har jag 5 dagar på mig att komma igång med helfarten, och förhoppningsvis tappa en del vätska innan måndag. Det kommer bli en utmaning då jag fyller år på lördag. Men vi har redan firat så egentligen har jag ingen giltig anleding att fuska.

Så nu är det nya tag som gäller och fortsätta kämpa!
Det är aldrig för sent, men sen lever man inte för alltid.

Fånga dagen, och gör det bästa av den! :D
 
 
Kommentera inlägget här: