fatfuneral.blogg.se

Följ min kamp mot kilona. Innan julen 2015 ska jag ha nått mitt mål på 65kg. Startvikt på 94,3kg.

Brutna löften!

Kategori: Allmänt

För ca 2 år sedan gick jag ner över 28kg i vikt. En resa jag lovade mig själv att aldrig mer behöva göra, men detta är ett löfte jag brutit mer än en gång. Nu är jag åter på 90-kg-stäcket. En siffra som skrämmer livet ur mig men som också ger mig viljestyrkan att komma ifrån den. 
 
I början på detta året var jag duktig med både påsar och sedan LCHF. Men någonstans på vägen tappade jag all ork och motivation. Tänkte att "detta tar jag snart tag i, imorgon kanske!". Men morgondagen blev aldrig den dagen jag faktiskt tog tag i saken. Inte förrän nu, flera månader av att försumma och ignorera min kropp. Jag såg inte själv vad jag gjort och gjorde mot mig själv.
Inte förrän häromdagen, jag bad sambon ta bilder på mig. Och då gick det upp för mig hur jag ser ut.
 
Jag hade blivit lika stor igen som jag var när jag först började gå ner i vikt, vågen stod dock på 6kg mindre än då. Men min kropp såg likadan ut. Jag insåg nu att jag brutit mitt viktigaste löfte till mig själv, att må bra.
För när man inte trivs med sin kropp lider man både psykiskt och fysiskt. 

Jag är inte den personen som måste vara pinnsmal eller vara snyggast i världen. Jag vill bara trivas med den jag är, och framför allt, må bra!
 
Så i söndags tog jag tag i saken, handlade in påsar i märket Allévo och satte uppe en plan. Nu blir det påsar 6 veckor till att börja med. Få en kick Start så jag orkar kämpa hela vägen. Ett gymkort ska införskaffas och jag ska vara stenhård mot mig själv nu. Inga fler löften till mig själv ska brytas, jag är ju inte politiker ;) *hehe*
 
Jag vet att jag kört påsar förr och att det tyvärr då haft negativ effekt på min kropp. Jag drabbades av gallsten och fick operera bort gallblåsan. Men det var för att jag fuskade och strulade mycket med maten när jag väl började äta och ja, jag gick ner snabbt i vikt. Men det var också för att jag höll mig inte till planen utan låg betydligt under mitt kalorimål per dag. 
 
Denna gången ska jag vara min egen piska, och inte fuska. Jag ska ner till under 70kg igen, julen 2013 vägde jag 69kg och mådde så underbart bra. Jag ska må bra igen, så nu j*vlar kör vi! :D
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: