fatfuneral.blogg.se

Följ min kamp mot kilona. Innan julen 2015 ska jag ha nått mitt mål på 65kg. Startvikt på 94,3kg.

Framsteg

Kategori: Allmänt

8 dagar har nu gått sedan jag började med ren kur/helfart med Allevos produkter. Första dagarna var ganska jobbiga men nu flyter det på bra. Jag tar mina påsar om dagen på samma tider, nämligen klockan 9-12-15-18-21. På så sätt håller jag ett jämnt blodsocker och håller den värsta hungern borta. Psyket blir mindre lidande när det är rutin i det hela.
 
Vägning och mätning av kroppen idag, och jag hade hoppats på en viktnedgång på minst 3kg den första veckan. Men till min stora förvåning har jag minskat med hela 4kg. Jippi! Känns underbart :D
I början går man alltid ner lite mer, då kroppen ställer om sig och mycket vätska försvinner. Så nu hoppas jag på en viktminskning på minst 1kg i veckan. 
 
Idag väger jag 88,5kg och har tappat 4kg i vikt och 13cm totalt på kroppen min. Jag siktar på att väga ca 70kg innan året är slut och ha ett midjemått under 80cm. Det blir ren kur/helfart i minst 6 veckor, med undantag för våran 50-års fest den 18:e Juli. 
 
Är riktigt stolt att jag kommit igång med min viktnedgång igen. Och längtar tills jag är i mål :D
Men det är fortfarande en lång resa dit med mycket jobb. 
 
Bild: Mitt mål!
 
 
Kommentera inlägget här: