fatfuneral.blogg.se

Följ min kamp mot kilona. Innan julen 2015 ska jag ha nått mitt mål på 65kg. Startvikt på 94,3kg.

Kärleken sätter sina spår.

Kategori: Allmänt

I september 2014 tog jag mina tillbehörigheter och flyttade hela vägen igenom Sverige till Norrland. 
Tidigare den sommaren hade jag träffat mitt livskärlek, och det var aldrig en tvekan om att jag skulle följa honom till skogen. Jag gav upp mitt jobb, lägenhet och lämnade min familj kvar i skåneland. Saknade är stor efter det sistnämnda, men jag vet vart jag har dem och kan alltid hälsa på. 
 
Men jag var mitt uppe i en återhämtning från min gallstensoperation, och tyvärr avbröts denna. För när man är nykär har man bara ögonen för varandra och allt annat kan tyckas vänta. Jag började sakta men säkert gå upp i vikt igen, tappade all rutin med träningen och blev tillslut sambofet. 
Kan inte säga samma om min älskade pojkvän, då han inte har genen som gör honom fet. *fusk*
 
Men en dag vaknar man upp ur den nykära dimman och vardagslivet tar vid. Man börjar inse att man försummat sig själv och man är inte lika attraktiv som innan. Jag vill inte vara attraktiv för någon annan än min sambo, men just nu är jag inte ens det. Inte i mina ögon i alla fall.
 
Kärleken är en underbar känsla och upplevelse. Men man blir också blind inför sig själv. Men när man väl kommit i rutin med kärleken är det dags att få igång alla annan rutin för att livet ska fungera.
 
Det är lätt att glömma sig själv när man blir kär, men glöm aldrig kärleken när du kommer ihåg dig själv. <3
 
 
Kommentera inlägget här: