fatfuneral.blogg.se

Följ min kamp mot kilona. Innan julen 2015 ska jag ha nått mitt mål på 65kg. Startvikt på 94,3kg.

Att kunna stå emot...

Kategori: Allmänt

Snart är dag 11 på ren kur slut och det börjar bli tufft att stå emot begären. Men jag vet att jag kan göra det, och jag pushar verkligen mina gränser för att bevisa det. Nästan dagligen står jag vid spisen och tillagar god mat till min sambo, för många som känner honom vet att han gärna inte gör det själv. Och snäll som man är för man det gärna åt honom, ibland. Vissa dagar får man faktiskt göra sin mat själv.
Det jobbiga är inte att laga maten, utan att se mat på TV i form av program och reklam. Då sätter min mage igång och kurrar som helvetet själv. Samt att den där lilla djävulen inom mig säger "ÄT! ÄT! ÄT! SKIT I DIETEN! ÄÄÄÄÄTTT!!!". Men det är då det gäller att verkligen stålsätta sig själv och tänka på varför jag vill gå ner i vikt, och varför jag gör detta. Jo, för mig själv!! Inte för någon annan, bara för min egen skull och min egen hälsa! För alla vet att det är ohälsosamt att vara överviktig, och jag vill leva länge och må bra.
 
Så kan jag, SÅ KAN ALLA!!
Det finns egentligen inga ursäkter, utan bara lata människor som intalar dem själva att dem inte orkar eller inte är värda det! 
 
Denna klänningen ska jag snart komma i igen och se helt fantastisk ut i! :D
 
Dag 11: 89,7kg (-4,6kg)
 
 
Kommentera inlägget här: